Alaptarea -cateva cuvinte din experienta-pentru viitoarele si proaspetele mamici


Esti insarcinata sau doar ce-ai devenit mamica, intentionezi sa-ti alaptezi puiul si nu stii mare lucru despre treaba asta? Nu-i nimic, nici eu nu stiam dar am invatat din mers , important este sa iti doresti 🙂

Dupa cum bine se stie, dar in ultima vreme se uita, laptele matern este alimentul care ajuta nou nascutul sa se dezvolte sanatos si voios , ii ofera absolut tot ceea ce are nevoie organismul lui pana la varsta de 6 luni.

578923474

Din ce in ce mai multe mamici refuza sa alapteze fie din cauza faptului ca nu stiu cum sa faca acest lucru, cum sa-si puna puii la san pentru a exista acel contact ( de multe ori au nevoie de cineva sa le invete, dar din pacate nu are cine ), fie din comoditate sau din diverse motive , fara sa se gandeasca mai intai la beneficiile acestui proces absolut firesc si normal din viata lor . Bineinteles ca laptele praf castiga cat mai multe `simpatizante` si in felul acesta scade numarul mamicilor care alapteaza. Rare sunt cazurile cand, cu adevarat, mamicile nu au lactatie…

Indicat este sa punem copilul la san imediat sau in primele 4-5 ore de cand  acesta vine pe lume, chiar daca nu ne iese din prima nu trebuie sa ne descurajam. Se poate alapta in mai multe pozitii, astfel incat  mama si bebelusul sa stea comod si sa decurga totul cum trebuie.1484-1-pozitii-alaptare-540x280

Exersand o sa fie bine , asa invatam, chiar daca este greu, credeti-ma! 

De ce zic asta? Pentru ca si eu, la primul copil , am incercat din rasputeri sa pot alapta, inca din spital am fost ajutata de catre o doamna asistenta sa mi se formeze mameloanele  caci le aveam ombilicale, ca multe alte proaspete mamici. Cu greu, dupa 3 zile de la nastere a inceput sa curga colostrul, aveam rani si ma usturau rau , dar n-a contat, am continuat… nu a durat mult si din a cincea zi a venit laptele, eram in culmea fericirii atat eu cat si bebe, la un momentdat aveam lapte cat pentru doi copii 🙂 Insa minunea nu a tinut decat o luna si jumatate… Din pacate, intr-o dimineata am primit o veste cumplita, imi murise o ruda foarte foarte apropiata, iar din acel moment n-a mai curs nici o picatura… asa ca aveti grija la emotiile puternice… Inevitabil a trecut pe lapte praf, atunci mi-am dat seama cat de mult inseamna sanul, financiar vorbind, dar si fizic si psihic. Au urmat nopti nedormite, manca foarte mult, nu se satura… a trecut, acum e ditamai viteazul 🙂

La a doua nastere, mi-am propus sa fiu cat mai linistita si sa pot alapta macar 6 luni,
asa ca din momentul in care l-am primit pe bebe in salon l-am pus la san si asa l-am tinut cu orele, incet incet a inceput sa iasa cate o picatura de colostru, am facut rani si de aceasta data , dar laptele a venit mult mai repede. Am baut inca de la nastere ceai pentru stimularea lactatiei de la Fares ( cititi acest articol) , a ajuns sa fie un produs nelipsit din casa, au fost momente cand  beam si cate doua cani , a fost cel mai mare ajutor al meu. Astazi pot sa spun ca sunt bucuroasa, bebe are 1 an si 4 luni si inca il alaptez, in special seara inainte de nani si noaptea la cerere 🙂 Am scapat de chinul caratului dupa noi a biberoanelor, cutiilor cu lapte praf, apa, incalzitor  etc , dar si de cheltuit atatia si atatia bani…

Am vazut ca se poarta , in spitale le este recomandat mamicilor sa-si faca acea injectie pentru stimularea laptatiei (nu stiu cum se numeste), eu am refuzat-o la recomandarea cuiva care lucreaza in spital, pe motiv ca este apa de ploaie, asa ca  trebuie sa va ganditi bine  🙂

In alta ordine de idei, din ce-am observat in ultima vreme, chiar si unii doctori sunt fixati in a recomanda sa se introduca completare pentru ca nu se satura copilul cu laptele matern, ceea ce , din punctul meu de vedere nu este adevarat. Acest lucru trebuie recomandat atunci cand exista probleme, copilul nu ia in greutate sau in urma unor analize.

Trebuie sa stiti ca formarea laptelui este influentata de frecventa cu care alaptati, din ce puneti bebelusul mai des la san, din aia se formeaza mai mult lapte. Bineinteles, trebuie sa aveti grija si la alimentatia voastra, in primul rand la hidratare, beti cat mai multe lichide. Personal, am mancat de toate, insa cate putin la inceput, sa observ ce alimente le fac rau copiilor si ce nu, chiar si la fructe, spre ex: azi mancam o bucatica mica de pepene si daca vedeam ca nu apar schimbari la bebe, a doua zi maream bucatica si tot asa. La fel si la mancare, la primul nu am putut manca fasole si varza cat am alaptat, dar la al doilea nu a fost nici o problema 🙂

Cum am mai zis, important este sa iti alaptezi puiul macar pana la 6 luni, moment in care se incepe diversificarea, dar si dupa, in paralel cu aceasta. Macar incercati, nu va lasati influentate de tot ce apare acum in media, de formulele care se promoveaza atat de frumos zi de zi.

Sa stiti ca nu exista sentiment mai puternic ca atunci cand ai bebelusul la san, pe cuvant !

Sper sa nu va plictiseasca acest articol si sa il cititi pana la capat, este strict parerea mea, sunt fix trairile mele, iar daca considerati ca nu sunt atat de utile aceste informatii, imi cer scuze, nu am vrut sa ma inspir de nicaieri,ci doar sa  va ‘vorbesc’ sincer , ca de la mamica la mamica, si sa va fac sa luati in calcul varianta alaptarii inainte de orice 🙂

In schimb, daca va place acest articol, distribuiti-l !

 

 

4 gânduri despre “Alaptarea -cateva cuvinte din experienta-pentru viitoarele si proaspetele mamici

      • Saptamana Mondiala a Alaptarii este celebrată în fiecare an intre 1 si 7 august  în mai mult de 170 de țări, pentru a încuraja alăptarea și  a îmbunătăți starea de sanatate a copiilor din întreaga lume.
        Eu am participat la mai multe sesiuni de informare despre alăptare organizate de câteva cluburi pentru mămici din Cluj.
        Era și puțin self-promote, însă e de înțeles! Când m-am întors acasă de la maternitate chiar am sunat un consilier în alăptare pentru a mă ajuta și a-mi oferi sfaturi.

Lasă un răspuns

