Papanasi Romanesti


Pentru astazi am pregatit o minunatie de desert ! Da, este duminica si afara ploua, momentul ideal sa ne apucam de bucatarit cateva bunatati.

Stiti de ce m-am gandit la aceasta reteta? Pentru ca este usor de facut, cu putine ingrediente, se face repede si este pe placul tuturor.

 

IMG_20160909_105055.jpg

Am facut papanasii dupa o reteta luata de pe pagina de facebook a celor de la #LidlRomania si am adaptat-o putin, asa cum fac de obicei😀 Este pentru prima data cand gatesc acest desert!!!

Ingrediente :

img_20160909_093108

-500gr branza de vaci (razuita)

-2 oua

-un praf de sare

-2 pliculete zahar vanilat ( eu am pus 2liguri de zahar tos + esenta de vanilie)

– 0 lingurita bicarbonat de sodiu (eu am pus praf de copt)

-300gr faina ( eu am pus 200 gr faina si 100gr gris,sa iasa mai pufosi😀 )

-smantana (200-250 gr)

-1 borcanel dulceata zmeura, afini, orice doriti (eu am pus dulceata de visine facuta de mine)

-ulei (pentru prajit)

 

Mod de preparare :

Am amestecat branza cu oualele , sarea, praful de copt  si esenta, apoi am adaugat treptat grisul si faina.

Sfat: Branza sa fie foarte bine scursa inainte, pentru ca daca este zemoasa trebuie adaugata mai multa faina iar papanasii nu mai ies pufosi  :)

Am framantat pana s-au incorporat toate ingredientele , apoi am pus aluatul la odihnit 10-15 minute.

img_20160909_093748

Punem putina  faina in palme si incepem sa ne jucam modeland papanasii si bilutele lor. Pentru forma papanasului trebuie sa luam o bucata mai mare din compozitie, sa facem o bila si in interiorul ei o gaura cat mai mare, apoi  dam forma dorita.  Asa procedam pana terminam compozitia.

Ca un truc: Eu am impartit de la inceput compozitia in 6 parti egale, apoi din fiecare parte am rupt cate o bucatica care s-a transformat in biluta, iar restul in papanasi. Deci, au iesit 6 bucati🙂

img_20160909_101038

 

Am pus uleiul la incins, apoi am adaugat papanasii, i-am prajit cate 2-3 minute pe fiecare parte – pana s-au rumenit frumos,  i-am scos si i-am asezat pe un servetel ( sa absoarba uleiul ) apoi i-am ` ornat `cu smantana si dulceata de visine.

 

Sfat : Ridicati biluta si puneti smantana si dulceata, asezati-o la loc si puneti iar smantana si dulceata. Cat doriti si ce dulceata va place sau aveti prin casa, ideea e sa fie acrisoara.

img_20160909_104631

 


S-aveti pofta si sa va fie de bine , ca noua tare ne-au placut!

 

Daca aveti o alta reteta de papanasi, cu alte ingrediente sau gatiti in alt mod, sunt curioasa sa aflu de la voi cat mai multe retete ! Pupici :*

8 thoughts on “Papanasi Romanesti

Lasă un răspuns

