Sirop de IZMA/menta


Da, stiu, de mult n-am mai postat retete si chiar am un folder plin cu poze care asteapta sa fie incarcate pe blog, insa timpul ma tine pe loc, daca pot spune asa.

Astazi va scriu repede o reteta simpla, siropul preferat al fiului meu, de IZMA! Se poate face in acelas fel si de menta, numai ca eu am doar izma in gradina.

Izma are proprietati dezinfectante, antiseptice, analgezice, antifermentative. Mirosul este placut si gustul mentolat, usor de agreat de toata lumea. Este o planta care se foloseste si in mod terapeutic , pentru uz intern si extern, dar se foloseste si in industria alimentara ca si condiment.

IMG-20160616-WA0030

Pentru acest sirop am folosit :

  • 1200ml apa
  • suc de la 2 lamai mari
  • 800grame zahar
  • o legatura mare mare de izma/menta proaspata

IMG-20160616-WA0029Am spalat bine izma; am pus intr-o cratita ,la fiert, apa cu zaharul, am amestecat de cateva ori. Cand a inceput sa dea in clocot si zaharul este dizolvat complet, adaugam menta si o presam putin cu paleta, apoi adaugam sucul de lamaie si oprim focul. Punem capacul si lasam la infuzat 10- max 15 minute , dupa care scoatem menta si mai punem pe foc pentru inca 10 minute, apoi spumam. Eu mai las inca 2 minute dupa ce adun spuma si apoi opresc focul.

 

 
Lasam sa se raceasca putin, strecuram si punem in sticle. Dupa ce se raceste complet IMG-20160616-WA0017bagam la frigider si folosim la limonada, sau pur si simplu cu apa plata sau minerala, iese un suc mentolat. Bineinteles ca n-am apucat sa bem prea mult caci am impartit sticlutele tuturor celor ce ne-au vizitat zilele trecute, i-am servit cu un pahar racoritor cu sirop de menta si au vrut si la pachet :))

Noi l-am baut ca o limonada, cu apa, gheata , suc si felii de lamaie.

 
IMG-20160616-WA0025

Profitati acum cat inca se mai gaseste peste tot izma/menta proaspata, se pregateste rapid, nu implica multe ingrediente si costuri.

Voi ati incercat acest sirop pana acum?

 

Daca va place acest articol nu ezitati sa dati SHARE , Multumesc!

2 gânduri despre “Sirop de IZMA/menta

  1. Buna,o reteta simpla si sanatoasa ,nu stiam si nu am incercat pana acum ,chiar am sa aduc de la parinti menta si am sa-i fac fetitei ,sper sa-i placa,pupici

Lasă un răspuns

