Hering marinat – home made


 

La multi ani!

Este primul articol pe care il scriu la inceput de an nou, asa ca vreau sa va urez toate cele bune, sa aveti un an minunat din toate punctele de vedere, plin de ralizari si satisfactii pe toate planurile !

Am fost foarte ocupata in luna decembrie, nu numai pentru ca venea Craciunul, dar pe 27 ne-am botezat si puiul🙂

Ca de fiecare data, pentru orice eveniment, mi-am pregatit din timp lucrurile si mi-am pus amprenta. De aceasta data, bucuria de pe masa invitatilor a fost pestele marinat, pregatit de mine, asa cum m-a invatat mamaie🙂

12459779_1099059473439813_1407251780_n

Am fost intrebata de mai multe persoane cum l-am marinat, asa ca am hotarat sa va zic si voua pentru ca este foarte usor de facut , dar si ieftin. Il fac mai mereu , nu numai la sarbatori🙂

-Eu am ales sa marinez baby hering, 3,5 kg- au intrat in jur de 80 pestisori, 6,5 ron kg .

– sare

– ceapa

– morcov

– otet

– apa

– foi de dafin

(optional boabe de mustar, eu n-am avut in casa)

Am lasat pestii la decongelat, apoi i-am curatat de intestine si cap. I-am spalat in mai multe ape, apoi i-am asezat intr-un lighean : un rand de peste – 1 pumn de sare .

12459559_1099059680106459_689639169_n
Dupa ce am terminat, am mai pus un pumn de sare, am acoperit ligheanul cu un prosop si i-am lasat asa 24h .

12463869_1099059933439767_64234794_n

Dupa aceea i-am pus intr-un recipient (galetusa de plastic 5kg , cu capat) : un rand de peste, un rand de ceapa , morcov si 1 foaie dafin, tot asa pana la ultimul pestisor. Deasupra am acoperit cu morcov si ceapa + 3 foi dafin, apoi am pus apa cu otet in felul acesta : 1 cana apa, 1 cana otet  si tot asa pana cand zeama acopera pestii. A pus bine capacul , astfel incat sa nu prinda aer si gata!!!

Dupa alte 24 ore a fost numai bun de mancat!

Atat a mai ramas dupa botez🙂

12459528_1099059280106499_1272597389_n

Daca nu ati facut-o pana acum, va recomand sa incercati aceasta reteta si cu siguranta nu veti mai cumpara peste marinat din comert!

Eu mai fac uneori si macrou, taiat rondele😉

 

S-aveti pofta!

 

P.S : Daca va place reteta mea de peste marinat si vreti sa o impartasiti cu ceilalti, dati share!

One thought on “Hering marinat – home made

Lasă un răspuns

