CATAIF


Seara buna dragilor!

Mi  s-a facut pofta de ceva dulce,dar care sa se faca rapid…nu prea dispun de timp liber,asa ca am ales sa fac pentru prima data CATAIF! Mentionez ca nu m-am uitat dupa nici o reteta,mi-am amintit ca acum cativa ani am ajutat-o pe matusa mea sa faca acest desert,in ajun de Bayram🙂

Cataiful este un desert traditional turcesc, din aceeasi familie cu baclavaua. Se prepara din straturi de taitei foarte fini, insiropati din abundenta. De obicei, se orneaza cu frisca si putin fistic!

Eu am adaptat ingredintele pe care mi le-am adus aminte,la cele pe care le aveam prin casa🙂

Asa ca am folosit:

1 punga de 400 g taitei(fidea)

2 cani de zahar,4 cani de apa

zeama de lamaie

1 portocala

esenta de rom

miez de nuca

unt (eu am avut margarina)😀

Sa trecem la treaba,zic!

Ungem o tava cu unt,punem taiteii si bagam la cuptor pentru cateva minute:

DSC_3023

DSC_3025
Intre timp pregatim siropul.
Punem intr-o oala zaharul si apa,radem putina coaja de portocala,punem esenta si stoarcem lamaie…mie nu imi place siropul inchegat ,asa ca nu l-am lasat sa fiarba foarte mult🙂
DSC_3017
DSC_3021
DSC_3019
Cat timp siropul era pe foc,am curatat si tocat nucile…
DSC_3026
Am scos tava din cuptor,am turnat peste fidea siropul si cateva bucatele de nuci si am amestecat putin …
DSC_3027
Punem si restul de nuca si mai bagam la cuptor pentru inca vreo 10 minute:)
DSC_3028
In timp ce aveam Cataiful la cuptor,m-am apucat sa curat si sa toc marunt o portocala,asta ca sa nu fie cataiful prea dulce😛
DSC_3029
Si acum,produsul final🙂
DSC_3033
DSC_3034
Si ca sa nu fie asa simplu,am mai razuit si putina ciocolata:D
DSC_3036
DSC_3047
DSC_3053
DSC_3050
Fiind  racoros si insiropat,cataiful este la indemana oricui.
Cataiful este un desert de inspiratie orientala; la origine, se folosesc taitei foarte fini, specifici,branza,frisca…insa eu am folosit ceea ce aveam prin casa si a fost un succes! Am muncit 30 minute la el ,dar dupa ce s-a racit umpic n-au durat nici 20 minute pana sa se goleasca tava:)
Stiu ca nu arata prea estetic,insa a fost prima incercare;si va rog,nu aruncati cu critici,pentru ca a fost comestibil totusi :))))
Voi ati facut vreodata Cataif?Ce alte ingrediente ati mai folosit?
Astept parerile voastre!
Pupici :*

 

9 thoughts on “CATAIF

  1. Arata super delicios! ma gandesc la o varianta dietetica😛
    Dar cu siguranta mamei i-ar placea la nebunie: nuca este preferata ei pentru parjituri! iar taiteii cu nuca sunt un dulce de mare rang la noi in familie. Asta e o reteta upgradata :)), am sa o incerc si eu!

  2. vai cat de bine arata elena – nu am gustat in viata mea ,dar este o reteta simpla si cred ca este la fel de delicioasa ,as vrea sa incerc si eu .pop

Lasă un răspuns

