SA VII,TATICULE DRAG ……….


De curand am dat peste aceasta poezie…nu o pot tine doar pentru mine….Trebuie sa o cititi…

Sa vii, taticule drag

„Taticule, iti scriu ca sa nu vada
Scrisoarea asta mama, ci numai eu;
Of! De-ai sti cum privesc soldatii pe strada

Ca sa te vad, dar tu nu esti.
Sa ne scrii, taticule, cand ai sa vii!De ziua ta pusesem flori pe masa,
Flori multe, ca-n toti anii, sti.
Dar tu lipseai, ce trist era in casa!
Si ma intrebam mereu:
Cand ai sa vii, taticule? Vazi sa ne scrii.

Ce n-ai luat taticule, cu tine
Le-a strans mamica intr-un sac, plangand
De ce plangea si se uita la mine
Si nu-mi spunea ce-avea in gand?
Taticule, sa vii curand!

Mi-a spus mamica azi, ca niciodata,
Ca maine dimineata, de cu zori,
Mergem la cimitir cu totii;
Sa-mi spui, tu, tata, cui ducem noi, acolo, flori?
Sa ne scrii, taticule, cand ai sa vii!”

Poezie scrisa in anul 1942 de Floarea Stanciu, fetita unui ostas roman din comuna Cauti , judetul Bacau, plecat pe front…

Cuvintele sunt de prisos,asa ca astept parerile voastre!!!
Ati mai citit pana acum aceasta poezie?
Numai bine!!!

11 gânduri despre “SA VII,TATICULE DRAG ……….

  1. Mi-a cantat mama acum vreo 50 ani o melodie pe aceste versuri (aproximativ la fel – poate unde sunt obisnuit cu melodia mamei si versurile ei, cred ca acelea erau originalul – este neimportant). Melodia o invatase de la bunica (se canta in 1916) deci si textul si melodia sunt din primul razboi mondial. Ce este interesant, nu am auzit niciodata aceasta melodie, nicaieri cantata si are un mesj emotional cel putin egal cu „Treceti batalioane romane Carpatii”. Poate sunt subiectiv dar este melodia care mi-a marcat toata existenta.

    Asupra spiritualitatii neamului romanesc o sa va „recit” o poezie invatata tot de la mama (oricat am cautat-o nu am gasit-o nicaieri, nici autorul). Putem s-o consideram o poezie populara:

    In vreme ce Marin suna
    Pe sala clopotelu’,
    Pe scara scolii Mos Zamfir
    Urca cu nepotelu’.

    „Vi l-am adus dom’ invatator
    Ca sa invete carte
    Mi-o face Dumnezeu, socot
    Macar de dansul parte.

    Taticul lui e mort d’-un an,
    Pe maica-sa n-o stie,
    Mi l-au lasat, sarman de el
    Ca mangaiere mie.”

    Din ochii bietului batran,
    Trei lacrimiri ii picara,
    Pe fruntea micului orfan.
    Ce mult ma-‘nduiosara !

    Am mangaiat acel copil,
    Slabut, ca dupa boala !
    Ca si pe mine tot un mos
    M-a dus intai la scoala !

    Nu am stat sa caut diacritice dar cred ca se intelege bine.

    Si pentru ca este seara de Craciun, sa va mai „recit” o poezie populara (la fel nu am gasit sursa):

    Mos Craciun, in noaptea asta,
    Bate ‘ncet la orice geam,
    Si intreaba daca-‘n casa sunt copii,
    Ori nu si „lasa spune Domnul am !”.

    Si-a batut la noi la geam,
    Ani si ani de-a randul
    Si ofta Mosul in prag
    Cand spuneam ca n-am.

    Dar acum un an baiete,
    Mi-a batut usor in geam
    Si mi-a spus
    cu glasul rar:

    „Ma trimis Sfanta Marie,
    Sa-ti aduc un dar si tie”
    Si te-a scos din sac pe TINE
    PUIUL mamii drag.

    Poezii care ne-au marcat copilaria, existenta, spiritualitatea.

    • ii ceream surorii mele mai mari sa-mi cante cantecul acesta (cel cu Marin) si ma emotiona de fiecare data, pana cand, intr-o zi n-am mai putut si am izbucnit in plans… S-a straduit draga de ea multe minute sa afle ce aveam, mie insa imi era rusine sa recunosc de ce plangeam; pana la urma a ghicit ea…acum plang fara nicio jena si-mi vine des, cand vad atata nenorocire in lume si in tara mea atatia copii care n-au ce manca…Doamne, ajuta-ne!!

  2. Am recitat aceasta poezie la o serbare in memoria eroilor cazuti pe campurile de lupta prin 2007(eram elev). Vreau sa va spun ca m-a emotionat profund faptul ca orice persoana din public pe care o vedeam in fata plangea in hohote. Aveam si un grup vocal in spate care canta ce recitam eu. A fost foarte emotionant! Felicitari pentru postare.

  3. inocenta copiilor , traiesc mereu in lumea lor si deaceea nu se pot gandi la lucurile rele ce se pot intampla pe front :-< trsit :-< si emotional

Lasă un răspuns

